15 listopada 2021| blog, podstrony, Zarządzanie


Co zrobić, aby było jeszcze lepiej? | Stay interview

Rozmowa kluczem do wszystkiego 

Wszyscy wiemy, że jednym z elementów owocnej współpracy jest dialog. Rozumienie swoich pracowników oraz umiejętność obserwacji firmy ich oczyma to jedna z najtrudniej osiągalnych umiejętności pracodawców. Pokaż swoim pracownikom, że się dla Ciebie naprawdę liczą i zainwestuj czas w stay interview!

Czym jest stay interview?

Stay interview to rozmową, podczas której pracownik i przełożony patrzą na siebie przez pryzmat własnej odpowiedzialności, potrzeb i realiów współpracy. W trakcie takiej rozmowy nie ma pytań obowiązkowych.

Z perspektywy pracownika firma, która poświęca czas na przeprowadzanie stay interview, udowadnia, że jej liderzy są naprawdę otwarci na opinie pracowników i nie mają obaw, by usłyszeć, co naprawdę myślą. 

Jakie pytania powinniśmy kierować do pracownika podczas stay interview? 

Pytania, które zadajemy pracownikowi w trakcie takiego wywiadu powinny brzmieć naturalnie, aby pracownik miał poczucie brania udziału w czymś na kształt luźnej rozmowy a nie wywiadu związanego z oceną roczną. 

Przykładowe pytania:

  • Co najbardziej cenisz w swojej pracy?
  • Jaki element z obszaru Twoich zadań lubisz najmniej?
  • Jak Twoim zdaniem można polepszyć kontakt pomiędzy pracownikami?
  • W jaki sposób Twoim zdaniem powinien być przekazywany feedback? 
  • Jakie możliwości rozwoju chciałbyś otrzymać, aby podnieść swoje kwalifikacje? 
  • Istnieje jakiś obszar dotyczący firmy, który chcesz ze mną omówić?

Stay interview dla każdego!

Trzeba pamiętać, że stay interview jest zarówno dla szeregowych pracowników, jak i menedżerów. Taka rozmowa powinna być prowadzona na każdym szczeblu hierarchii organizacyjnej, wtedy będzie to wszechstronne i użyteczne narzędzie, które pozwoli nam na bliższe poznanie naszych pracowników i ich wymagań.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące powyższego artykułu lub ogólno pojętego prawa pracy to serdecznie zapraszam do kontaktu poprzez moją stronę internetową lub moje konta na kanałach social media.