2 stycznia 2022| blog, podstrony, prawa pracowników, Zarządzanie


Czy Polacy są gotowi na zmianę pracy?

Statystyki nie kłamią!

Blisko 9 na 10 Polaków jest otwartych na nowe oferty pracy, główną motywacją do zmiany miejsca pracy są nadal zarobki – czytamy z badań zrealizowanych przez portal Pracuj.pl “Polacy w środowisku pracy”.

Analizując badania szybko możemy zauważyć, że czynnikiem, który skłania do zmiany pracy obok zarobków są wszelkie możliwości rozwoju oraz benefity. Nadal najważniejszym narzędziem do poszukiwania pracy pozostają portale z ogłoszeniami. Trzeba zwrócić jednak uwagę, iż na sile zyskują portale społecznościowe jako nowe miejsce, w którym pracodawcy anonsują swoje oferty pracy.

Zmian na rynku pracy ciąg dalszy

To, że pandemia koronawirusa zrewolucjonizowała rynek pracy już wiemy, wiemy również, że oprócz pandemii bardzo ważnym aspektem, który ukierunkowuje nas na zmiany jest chociażby rozwój nowych technologii.

Badania portalu Pracuj.pl wykazują, że więcej, niż co trzeci Polak (35%) deklaruje swoje aktywne poszukiwania pracy. Jednocześnie grupa osób, które potencjalnie mogłyby zmienić pracodawcę jest znacznie większa. Aż 86% respondentów jest otwartych na przyjęcie nowej oferty pracy. Wyniki badania pokazują, że o ile mniejszość z nich podejmuje proaktywne działania rekrutacyjne, zdecydowana większość byłaby gotowa na podjęcie decyzji o zmianie pracy w wypadku, gdy oferta byłaby konkurencyjna.

Motywacja nadal jako najcenniejszy klucz do zmiany

Dla każdego czynnikiem motywacyjnym jest coś innego. Nie możemy jednak ukrywać, że większość osób swoje poszukiwania nowego miejsca pracy motywuje chęcią zwiększenia swoich dotychczasowych zarobków. Oczekiwanie wyższych zarobków wyraża 71% badanych. Bardzo istotną motywacją do zmiany pracy pozostają również ambicje zawodowe. Aż 33% badanych czuje się niedoceniana w swoim obecnym miejscu zatrudnienia. 28% badanych wyjawiło, że w obecnym miejscu pracy nie ma dla nich możliwości awansu i rozwoju.

Idealny pracodawca to taki, który wspiera rozwój swoich pracowników

Kolejny raz badania pokazują, że wbrew powszechnej opinii to nie tylko pieniądze decydują o miejscu, w którym postanawiamy pracować. Wiele badań podkreśla, że Polacy cały czas stawiają na rozwój swojej kariery.

Przebadana przez portal Pracuj.pl grupa wykazała, że istotną rolę odgrywają także czynniki związane ze swobodną organizacją pracy. Zdaniem 39% badanych idealny pracodawca ma siedzibę blisko ich miejsca zamieszkania. 37% badanych otwarcie podkreśla, że idealny pracodawca, to taki, który pozwala zapomnieć o obowiązkach po formalnych godzinach pracy.

Ciekawym aspektem, do którego mogła przyczynić się pandemia koronawirusa jest ten, że aż 24% badanych oczekuje od idealnego pracodawcy możliwość pracy zdalnej w dowolnym wymiarze.

Wpływ nowych mediów na zachowania rekrutacyjne Polaków

Badania przeprowadzone przez portal Pracuj.pl pokazują, że aktualnie pracodawca, który chce dotrzeć do nowego pracownika powinien być tam, gdzie on zagląda na co dzień. Na pierwszym miejscu znajdują się wysoko pozycjonowane serwisy pracy i dobrze oceniane aplikacje mobilne.

Ważnym elementem jest również stałe budowanie marki przez pracodawcę na Facebook’u czy Instagram’ie. Portale społecznościowe są bardzo dobrym miejscem do pokazywania potencjalnym pracownikom tego, jak wygląda firma od wewnątrz, jaki ma cel oraz jacy ludzie w niej pracują.

Dla niektórych przedsiębiorców zmiany na rynku pracy są trudnym wyzwaniem a dla innych szansą. To od nas zależy jak wykorzystamy zmiany zachodzące na rynku pracy.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące powyższego artykułu lub ogólno pojętego prawa pracy to serdecznie zapraszam do kontaktu poprzez moją stronę internetową lub moje konta na kanałach social media.